saandrahedberg.blogg.se

Kick-start

Kategori: Hashimotos hypotyreos

Hej hej.
Det var inte igår man skrev här men nu vill jag dra igång igen för jag har lite smått och gott på gång. 
Hockeysäsongen är ju nämligen slut och det är dags att förbereda kroppen på ytterligare en säsong och eftersom min lilla "sjukdom" fortfarande lever med mig så har jag tänkt att testa en sak för att KANSKE få bort min medicin. För er som inte vet vad jag lider av, skrolla ner och läs mina tidigare inlägg så hänger ni med på min lilla resa. 
 
Imorgon så kommer jag dra igång med en "detox"/kick-start som heter C9 och är en produkt från Forever Living.
Det går ut på att man under 9 dagar följer deras upplägg som i stora drag går ut på att äta frukt/grönsaker + deras produkter som är med i boxen i 9 dagar. Väldigt simpelt och lätt att följa. Det är bara hjärnspökena som man kanske kommer få lära sig hantera när hungern kickar in(om den gör det). 
Sen givetvis måste man dricka VÄLDIGT mycket vatten(för att få ut alla slaggprodukter ur kroppen) och man måste ju TRÄNA på en meddelmåttig nivå under dessa dagar. Man kanske inte har jätte mycket energi men man måste endå röra på sig för att uppnå målen. 
 
För min del så handlar dessa 9 dagar också om att INTE äta min medicin(levaxin) för att på min 10:e dag ta nya prover för att se hur mina värden ligger till. Förhoppningsvis har mina värden inte stigit eller liknande vilket kanske gör att jag kan klara mig utan levaxinet. 
 
Så nu vet ni vad som händer de närmaste 9 dagarna, kommer uppdatera här hur allt går. 
Kommentera inlägget här: