saandrahedberg.blogg.se

C9 - dag 6

Kategori: Hashimotos hypotyreos, Träning&Hälsa

Blir ett lite försenat inlägg men vad gör det när jag för första dagen på denna "detox" inte var hemma eller på jobbet utan var ute och åkte. 
Jag tog mig till Linköping igår för att möta upp min amerikanska vän som kom tillbaka från Italien och det gjorde ju att jag fick tänka till lite med maten osv men med ett äpple, ett ägg + mina tabletter/fibrer så klarade jag dagen galant! Det enda som var lite svårt var ju att dricka vatten för ja det funkar ju inte att springa på toa var tionde minut. Men i det stora hela gick det kanon och igår hade jag väldigt mycket energi så träningspasset vart som vanligt på eftermiddagen och ah det gick galant. 
Allt som heter sötsug eller sug efter något är helt borta, hungern finns inte alls kan man säga och frukterna/grönsakerna smakar riktigt bra. Smaklökarna kanske har börjat att komma tillbaka till sitt rätta ja och det är jag väldigt glad för. Givetvis längtar jag tills jag får börja äta "vanligt" igen för det är ju inte bra att leva på ca 1000 kalorier per dag när man kör sådana hårda träningspass jag gör MEN detta är en typ av rening och kick start vilket kommer göra allt väldigt mycket lättare när dessa 9(kommer bli 10) dagar är över. Är iallafall fruktansvärt förvånad över hur bra man klarar sig utan massa skräp och hur beroende man är av exempel socker egentligen. Man kan väl lugnt säga att mitt kostupplägg efter dessa dagar kommer vara strikta om något. Inget mer skit i min kropp! 
Kommentera inlägget här: